Zmęczony? Posłuchaj tekstu!
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Tu miała być recenzja gry Indiana Jones i Wielki Krąg w wersji na Steam Deck, ale gra nie działa 🙂 Wpis traktuję jako placeholder, bo wierzę, że gra otrzyma stosowne patche poprawiające optymalizację.
Co poszło nie tak?
Po pobraniu gry na Steam Deck — notabene 100+ GB do pobrania (sic!) — gra uruchamia zestaw animacji wydawcy, dewelopera itd. Wszystko wygląda ślicznie, aż do momentu włączenia menu. Tam wita nas jasne tło udające niebo, okazjonalnie przelatujące ptaki oraz dziwna, lewitująca twarz, a raczej jej zarys. „No nic,” pomyślałem, „może tylko ustawienia graficzne się wysypały?”
No waśnie nie…
To nie kwestia ustawień graficznych. Co gorsza, jeśli wejdziesz w ustawienia graficzne i przypadkowo zmienisz coś, czego nie powinieneś — na przykład wielkość bufora na tekstury — możesz spokojnie wyłączyć grę i usunąć ją z pamięci. Indiana Jones i Wielki Krąg nie wymaga od gracza potwierdzania zmian ustawień graficznych, co skutkuje potężnym spadkiem płynności animacji do…
ZERO KLATEK NA SEKUNDĘ
Proszę bardzo. Doświadczyłem tego całe dwa razy, co ostatecznie zmusiło mnie do reinstalacji gry — tak, pobierałem Indiana Jones i Wielki Krąg trzy razy, czyli jakieś 350+ GB danych. Wszystko przez to, że nieumiejętne lub błędne ustawienia glitchują menu i generalnie obsługę całej gry.
A co jeśli uruchomi się grę?
Da się grać! I to nawet w 25–35 kl/s! Tylko jest jeden problem… Indiana Jones i Wielki Krąg nie wyświetla tekstur na obiektach, jedynie podstawowe tekstury tła. Można biegać po planszy, wchodzić w interakcje, a nawet ładują się przerywniki filmowe! Tyle że nic nie widać. Miejscami oświetlenie dostaje „kociokwiku” i wyświetla białe światło zalewające cały ekran — coś na kształt flashbanga. Wesoło, nie?
Wołanie o pomoc…
Nie pomógł safe mode. Nie pomogło uruchamianie gry na różnych wersjach Proton. Po wyczerpaniu wszelkich pomysłów naprawy zwróciłem się do Noah Kupetsky’ego ze SteamDeckHQ.com. Wymieniliśmy się doświadczeniami i sprawdziliśmy kilka innych opcji, w tym uruchomienie gry z wymuszeniem DirectX 11 zamiast 12, na którym prawdopodobnie działa gra. Niestety, nic to nie dało…
Za użyczenie gry do testów dziękuję wydawcy.