Zmęczony? Posłuchaj tekstu!
Getting your Trinity Audio player ready...

Ze względna swój podeszły wiek pamiętam szkole życie jak przez mgłę. Jednak przypominam sobie, że początek w nowej szkole i nowej klasie był niezwykle stresujący. Nie wiadomo, na kogo się trafi i jak wszystko się potoczy i jest cała masa pytań. Jak trafi się że znajdujemy się w klasie z kimś, kogo znamy, to od razu jest łatwiej. No, chyba że ta osoba może utrudnić nam życie. Tak było w przypadku bohaterki mangi Kakegurui Twin.

Piguła

  • Prequel mangi Kakegurui – Szał hazardu,
  • Mary jest głowną bohaterką,
  • Więcej zakręconych gier hazardowych.

Kakegurui Twin to szkolna manga autorstwa Homura Kawamoto z ilustracjami pochodzącymi od Kei Saiki. Tytuł jest prequelem bardzo popularnej serii Kakegurui – Szał hazardu i opowiada o perypetiach jednej z bohaterek przed wydarzeniami, które wstrząsnęły szkołą dla hazardzistów. Tytuł podobnie jak główna seria doczekał się adaptacji anime i serialu telewizyjnego i sporego grona fanów. W Polsce seria wydawana jest przez Waneko, które dostarcza fanom mangi także Kakegurui – Szał hazardu.

Nowa w szkole

Główną bohaterką Kakegurui Twin jest Mary Saotome, która pojawia się już na początku głównej serii i jest pierwszą przeciwniczką, a później sojuszniczką głównej bohaterki tamtego tytułu. Tutaj poznajemy losy Mary od pierwszego dnia w nietypowej szkole dla elity.

Bohaterka dzięki ciężkiej pracy i stypendium dostała się do wyjątkowej szkoły, gdzie uczęszczają najbogatsi i najbardziej utalentowani młodzieńcy w Japonii. Okazuje się, że ta placówka edukacyjna dla wybitnych ma kilka specjalnych elementów. Jednym z nich jest powszechne zamiłowanie do hazardu i budowa hierarchii społecznej opartej o rozgrywki hazardowe. Mary szybko zostaje wciągnięta w ten światek za sprawą innych uczniów.

Głownie przez koleżankę z dzieciństwa, która w szkolnym systemie jest traktowana jako tak zwane zwierzątko z powodu zadłużenia. Tsuzura jest pogodną dziewczyną, ale sytuacja bycia traktowaną jak jakiś niewolnik wyniszcza ja psychicznie. Dlatego Mary staje się dla niej księciem w złotej zbroi, który może przyjść na ratunek. Obie dziewczyny stają do walki przeciwko innym, by zarobić kasę i wyzwolić Tsuzurę z jej przeklętego statusu w szkolnym społeczeństwie. Czy Mary uda się zmienić coś w szkole, czy może to hazard zmieni ją?

Randka

Drugi tom Kakegurui Twin skupia się na niezwykłej grze hazardowej. Chodzi o randki w ciemno, gdzie dziewczyny muszą wyznawać swoje uczucia do chłopaków. Jeśli dany chłopak dobrze wytypuje wyznanie miłosne, to zarobi. Jeśli mu się nie uda, to zarabia dziewczyna. Pierwsza rudna rozgrywki okazuje się klapą i dziewczyny biorące udział w zabawie sromotnie przegrywają. Czy ktoś tutaj zdradza i oszukuje, tak by chłopaki wygrali? Czy Mary poradzi sobie z wyzwaniem, gdzie nie może ufać nawet swojej najbliższej koleżance?

Poszukiwanie skarbów

Sytuacja Mary i Tsuzury odrobinę się komplikuje. Bohaterki wraz z nową koleżanką zostają wciągnięte w plan rewolucji i przewrotu w szkolnym systemie. Grupa studentów chce obalić system zwierzątek i sprawić by funkcjonowanie w placówce oświaty było normalniejsze. Mary ma pomóc przy tym dzięki jej zawziętości i talentowi do hazardu. Jednak zanim bohaterki zostaną włączone do ekipy, muszą przejść test. Jest nim gra polegająca na odnalezieniu skarbu ukrytego w budynku szkoły. Przeciwniczką będzie jedna z dziewczyn biorących udział w spisku. Nienawidzi ona Mary i widzi ją jako konkurencję do uczuć swojego narzeczonego, który przewodzi całemu planowanemu przewrotowi. Czy Mary i koleżanki pokonają dziewczynę napędzaną miłością i zazdrością?

Więcej Kakegurui

Kakegurui Twin to w największych skrócie więcej mangi Kakegurui – Szał hazardu. Tytuł trzyma się podobnej fabuły i na ten moment ma taki sam schemat. Bohaterka podejmuje się różnych gier losowych i hazardu by pokonywać silnych przeciwników. Frajdę sprawia odkrywanie kolejnych zakręconych gier i sztuczek wykonywanych przez postacie, by wygrać. Największą różnicą jest tutaj bohaterka, którą obserwujemy. Yumeko ma świra na punkcie ryzyka i hazardu i rozgrywka sprawia jej niezwykła przyjemność i podnietę. Mary z kolei koncentruje się na rezultacie i swoich celach. Sprawia to, że obie bohaterki inaczej podchodzą do swoich wyzwań.

Zapowiada się dobrze

Kakegurui Twin to solidna manga. Po trzech tomach mam wrażenie, że dostajemy więcej tego samego co w głównej serii, ale to nie problem. Tam najciekawsze i najfajniejsze są dziwaczne rozgrywki, których podejmują się bohaterowie. Podobnie jest tutaj i już w recenzowanych rozdziałach pojawiają się zakręcone gierki. Dlatego nie mam nic przeciwko na jeszcze więcej Kakegurui w moim życiu. Tytuł jest tak skonstruowany, że można go spokojnie czytać bez znajomości pierwotnej mangi, więc osoby zainteresowane dziwacznymi grami hazardowymi mogą sięgnąć po Twin nawet bez znajomości przygód Yumeko. Ja z chęcią sięgnę po kolejne tomy tej serii.

Za udostępnienie mangi dziękujemy wydawnictwu Waneko

Kakegurui Twin

8.1

Fabuła

7.5/10

Kreska

8.7/10

Jakość wydania

8.0/10

Zalety

  • Fajny klimat
  • Więcej zakręconych gier

Wady

  • Dla niektórych to powtórka z rozrywki