Zmęczony? Posłuchaj tekstu!
Getting your Trinity Audio player ready...

Czasem zdarzy się tak, ze trochę przez przypadek trafimy w sam środek konfliktu, w który nie chcemy być zaangażowani. Może być to jakaś sprzeczka naszych rodziców, utarczki znajomych czy coś poważniejszego. Trudno wtedy zachować bezstronność, bo nagle wszyscy traktują nas jako wroga i sprzymierzeńca swojego przeciwnika. Taka sytuacja potrafi przynieść tylko sporo problemów i ból głowy. Wie o tym dobrze bohaterka mangi Kakegurui Twin. W co tym razem wpakowała się Mary Saotome?

Piguła

  • Prequel mangi Kakegurui – Szał hazardu,
  • Mary jest głowną bohaterką,
  • Więcej zakręconych gier hazardowych.

Kakegurui Twin to szkolna manga autorstwa Homura Kawamoto z ilustracjami pochodzącymi od Kei Saiki. Tytuł jest prequelem bardzo popularnej serii Kakegurui – Szał hazardu i opowiada o perypetiach jednej z bohaterek przed wydarzeniami, które wstrząsnęły szkołą dla hazardzistów. Tytuł podobnie jak główna seria doczekał się adaptacji anime i serialu telewizyjnego i sporego grona fanów. W Polsce seria wydawana jest przez Waneko, które dostarcza fanom mangi także Kakegurui – Szał hazardu.

Kurs hazardu

Główną bohaterką Kakegurui Twin jest Mary Saotome, która pojawia się już na początku głównej serii i jest pierwszą przeciwniczką, a później sojuszniczką głównej bohaterki tamtego tytułu. Tutaj poznajemy losy Mary od pierwszego dnia w nietypowej szkole dla elity.

Bohaterka dzięki ciężkiej pracy i stypendium dostała się do wyjątkowej szkoły, gdzie uczęszczają najbogatsi i najbardziej utalentowani młodzieńcy w Japonii. Okazuje się, że ta placówka edukacyjna dla wybitnych ma kilka specjalnych elementów. Jednym z nich jest powszechne zamiłowanie do hazardu i budowa hierarchii społecznej opartej o rozgrywki hazardowe. Mary szybko zostaje wciągnięta w ten światek za sprawą innych uczniów.

Głownie przez koleżankę z dzieciństwa, która w szkolnym systemie jest traktowana jako tak zwane zwierzątko z powodu zadłużenia. Tsuzura jest pogodną dziewczyną, ale sytuacja bycia traktowaną jak jakiś niewolnik wyniszcza ja psychicznie. Dlatego Mary staje się dla niej księciem w złotej zbroi, który może przyjść na ratunek. Obie dziewczyny stają do walki przeciwko innym, by zarobić kasę i wyzwolić Tsuzurę z jej przeklętego statusu w szkolnym społeczeństwie. Czy Mary uda się zmienić coś w szkole, czy może to hazard zmieni ją?

Klasowe utarczki

Mary nie ma zbyt wiele szczęścia w swojej klasie. Dziewczyna odnosi sukcesy w hazardzie i jest bardzo dobra w nauce. Jednak to, że nie jest z zamożnej rodziny i znajduje się w szkole ze względu na stypendium, jest powodem do drwiny dla innych uczniów. Tylko ona i jedna inna utalentowana dziewczyna z klasy nie są z wyżyn społecznych i przez to obie nastolatki są problemem dla przeciętniaków z domów z gigantycznymi zasobami. Jedna z dziewczyn z klasy jest tak wściekła, że planuje upokorzyć Mary poprzez nową grę, która ma zagwarantować zwycięzcy trochę kasy i pozycję przewodniczącego klasy.
Bohaterka zostanie postawiona w sytuacji, w której musi liczyć się nie tylko z oszustwami, ale tym, że praktycznie cała klasa jest przeciwko niej. Czy utalentowana hazardzistka poradzi sobie w takim starciu?

Okazuje się też, że bohaterka mangi zalazła za skórę drugiej stypendystce. Ouri, która jest również bardzo zdolna, ma Mary za złe to, że nie dołączyła do ruchu na rzecz obalenia szkolnej przewodniczącej i jej reguł. Teraz dziewczyna obrała sobie Mary za wroga. Czy to sprawi bohaterce Kakegurui Twin jeszcze więcej problemów?

Hazard i polityka

Po szkolnej bitwie i walce o pozycję przewodniczącego klasowego mary musi zmierzyć się z kolejnymi wyzwaniami. Tym razem bohaterka jest na celowniku przedstawicielki komitetu dyscyplinarnego szkoły. Reprezentuje ona frakcję, która rywalizuje z ruchem zmian, do którego dołączyła wspomniana wcześniej Ouri. Szykuje się otwarta wojna pomiędzy tymi dwoma ugrupowaniami i obie strony mają Mary na oku jako cenny nabytek. Bohaterka wraz ze swoimi koleżankami z biblioteki, nie chce mieszać się w te sprawy i woli piąć się na szczyt na swój sposób. Niestety teraz nie ma wyjścia i Mary zostaje wyzwana na pojedynek przez szefową komitetu dyscyplinarnego. Stracie na dużą kasę zadecyduje o przyszłości i bezpieczeństwie bohaterki i jej kumpelek. Czy uczennica poradzi sobie z tak wielką presją?

Ostatnia deska ratunku

Niestety Mary przegrała starcie z przewodniczącą klubu dyscyplinarnego. Bohaterka straciła sporo kasy, ale także pewność siebie i nadzieję na osiągniecie swych celów. Z pomocą bohaterce przychodzi niespodziewana osoba. Jest to uczennica, która jest zwierzątkiem szefowej dyscyplinarki. Dziewczyna po tym jak przegrała z nią, stała się wierną i oddaną służącą. Nastolatka jednak nie chce, żeby Mary stała się jej konkurentką jako zwierzątko i dlatego postanawia pomóc jej w specjalnej rozgrywce. Dziewczyny zmierzą się z zakręconymi siostrami bliźniaczkami. Sytuacja komplikuje się, gdy do gry wchodzi także Ouri, która chce pokazać Mary i bliźniaczkom, że nie wolno zadzierać z szefem jej ruchu na rzecz wyzwolenia zwierzątek i fundamentalnych zmian w szkole hazardu. Szykuje się wiec emocjonujące starcie z masą zwrotów akcji. Czy Mary wykorzysta swoja ostatnią szansę, by przetrwać w szkole?

Lepsza wersja Kakegurui

Po sześciu tomach muszę przyznać, że jak dla mnie Kakegurui Twin to spin-off ciekawszy od oryginalnej mangi. Wszystko to przez to, że Mary jest dla mnie bardziej interesującą postacią, która zachowuje się normalniej niż Yumeko. Głowna bohaterka oryginalnej serii jest opętana przez hazard i zabawę i trudno ją zrozumieć. Tutaj z kolei mamy bardziej realistyczną postać z obawami, wadami i własnymi marzeniami. Obserwowanie jej zmagań jest bardziej emocjonujące. Pewnie to kwestia gustu, ale dla mnie Kakegurui wypada w tej kwestii naprawdę dobrze i wprowadza powiew świeżości do formuły mangi o szkole hazardu. Oczywiście zobaczymy, jak całość wypadnie dalej i czy będzie dobrze sprawdzać się na dłuższą metę. Jednak na ten moment mary to bardzo fajna postać, która sprawdza się dobrze zarówno w oryginalnym tytule jak i Twin.

Spory potencjał

Kolejne trzy tomy mangi Kakegurui Twin wypadają bardzo dobrze. Dzieje się sporo i chyba mamy naszkicowany już główny wątek tej serii, jakim będzie starcie dwóch frakcji chcących zadecydować o przyszłości szkoły dla hazardzistów. Wydaje się to całkiem interesujące, mimo że wiemy, jak to starcie się zakończy. Mimo to ten prequel jest naprawdę ciekawy i ma spory potencjał. Momentami mam nawet wrażenie, że jako całość Kakegurui Twin wypada lepiej niż główna seria. Postacie są tutaj normalniejsze i nie tak przerysowana, dzięki czemu trochę łatwiej je zrozumieć i próbować się z nimi utożsamiać. Jak dla mnie jest to spory atut tej serii.

Za udostępnienie mangi dziękujemy wydawnictwu Waneko

Kakegurui Twin

7.9

Fabuła

7.7/10

Kreska

8.0/10

Jakość wydania

8.0/10

Zalety

  • Mary jest ciekawą postacią
  • Ciekawe rozgrywki

Wady

  • Moze być oskarżone o promowanie hazardu